Szigorúbb ábrázattal és frissebb motorpalettával frissítik a csehek a Fabiát és a Roomstert.
A válságot a Skodánál is a kisebb modellek eladásai sínylették meg igazán. Épp a Fabia kispénzű, kelet-európai vásárlóköre tavaly alaposan megfogyatkozott. Így a Skodának épp kapóra jön a menetrendszerű modellfrissítés: a megújult modellel talán könnyebb lesz javítani az eladásokon. A legszembetűnőbb változtatás, amelyet a Fabián és a Roomsteren egyaránt végrehajtanak, a hűtőmaszk átalakítása. Az eddig használt ovális forma helyett szélesebb, trapéz alakú kivágást készítettek az autó orrára, a korábbihoz hasonló, a függőlegestől kifelé dőlő rácsozással. Így olyan, mintha tömött, szépen nyírt bajuszt növesztett volna a kisautó. Ezen kívül leginkább az átszabott lökhárítók, valamint az eltérő alufelni- és színválaszték különbözteti meg a felújított Fabiát az elődjétől.
A csehek a motorválasztékot is átalakíthatták a Volkswagen csoportnál folyó modernizációnak köszönhetően. A régi, 1,2 literes háromhengeresek helyére ugyanekkora, de négyhengeres motorok érkeznek 86, vagy turbóval 105 lóerővel, ötsebességes manuális, vagy hatfokozatú, dupla kuplungos, automata váltóval. A dízelmotorokat is lecserélik, a korábbi 1,4 és 1,9 literes PD-TDI-k helyébe 1,2 és 1,6 literes három- és négyhengeres, közös nyomócsöves motorok lépnek, 75 és 105 lóerő közti teljesítménnyel.
Az átdolgozott Fabiát és Roomstert először a Genfi Autószalonon láthatja a közönség, de már májusban megkezdik az európai bevezetést is.