Megjött a gumitalpú VW Golf
Nem kapott sérvet a sok Volkswagen-tervező a CrossGolf megalkotásakor, bár nem is az volt a cél, hogy megdöbbentsék a világot. Csupán egy újabb bőrt kellett lehúzni a jó öreg Golf Plusról.
A Volkswagen Cross családja soha nem is szólt másról: alapvetően dögunalmas külsejű autókból készítettek valami jópofábbat, minimális ráfordítással. Erre tökéletes is a terepjáróstílus: körbeműanyagozott alsó szélek, kartervédő-utánzat, magasított futómű és látványos alufelnik kellenek hozzá. Így lesz a plazmatévé-szállító családi autóból 30 éves kor alatt is vállalható járgány.
A terepjáróság itt is csak az üres külsőségekig megy: a 2 centivel megemelt hasmagasság még földúton is édeskevés, legfeljebb arra jó, hogy az autó ne akadjon fel a magasabb járdaszegélyeken se. Ráadásul a Golf Plus csak egy visszafogott felújításon esett át a Golf modellváltása kapcsán, azaz az előző CrossGolf és az új között sincs nagyobb különbség, csak néhány műanyag elem tér el a két autón. Ahogy a VW marketingesei fogalmaztak kínjukban, az autót a Volkswagen design-DNS-éhez igazították.
Ha már a változásoknál tartunk, a motorválaszték itt is az új, turbós motorokból áll: 1,2 literes 105 lóerős, illetve 1,4 literes 122 és 160 lóerős TSI benzinesekből, illetve egy 1,6 literes, 105 lovas és egy 2 literes, 140 lóerős, közös nyomócsöves dízelből. A benzines alapkivitel kivételével minden változat kapható DSG váltóval is: a benzinmotorokhoz és a kisebb dízelhez hét, a kétliteres TDI-hez hat fokozattal.
A minimális átalakítások előnye, hogy alig kell idő a kivitelezésükhöz, így az átdolgozott CrossGolf már áprilisban megérkezik Európa VW-kereskedéseibe.