Már nem is számítottunk rá, hogy a kis Skodából is készül sportos változat, de úgy tűnik, végül mégis akadt rá pénz a fejlesztési keretben.
Nagy meglepetést senki ne várjon, a Fabia RS lényegében egy az egyben megkapta a VW Polo GTI és a Seat Ibiza Cupra hajtásláncát. Az 1,4 literes, turbós-kompresszoros TSI motor a maga 180 lóerejével, a hétsebességes DSG váltóval és az önzáró differenciálmű funkcióját az első fékek működtetésével utánzó XDS rendszer egy az egyben átkerült a Fabiába. Az RS menetdinamikája ennek megfelelően figyelemre méltó: 7,3 másodperc kell neki a 100 km/h eléréséhez, a maximális sebessége pedig 225 km/h az ötajtós és 227 km/h a kombi karosszériával. Eközben az autó ráadásul egész takarékosan is használható, ha valaki óvatosan bánik a gázpedállal: az átlagfogyasztása a gyári adat szerint 6,4 liter benzin 100 kilométerre, ami ilyen teljesítmény mellett kifejezetten kedvező értéknek számít.
A Fabia RS külsőre egész visszafogott jelenség, bár van néhány apró részlet, ami alapján ki lehet szúrni. Ilyenek a 17 hüvelykes, Gigaro fantázianevű felnik, a vörös féknyergek, a sötétített ablaküvegek és az új lökhárítóforma. Ehhez azonban jól kell ismerni a típust, mivel az összes gyári változtatás sincs olyan feltűnő, mint egy átlag sufnituningkészlet. Belül ugyanígy visszafogott az RS, csupán a magas oldalú sportülések és néhány RS felirat jelzi, hogy mivel is van dolgunk.
A sportos Fabia elsősorban persze a Skoda márka sportos arculatának megerősítését szolgálja, de – mintegy mellesleg – a Super 2000-es versenygép fejlesztésénél is jól jött: akad rajta néhány olyan megoldás, például az alig észrevehető módon kiszélesített karosszéria vagy a szívó- és kipufogórendszer egyes elemei, amelyek kapcsán a versenyautót is továbbfejleszthették a tervezők a következő idényre.