Elsősorban Európában juthat komoly szerephez a legtágasabb Focus változat: itt az eladások harmadát a kombi hozhatja a gyáriak szerint. Van is rá esélye: egy picit kevesebb lett az egyénieskedés benne, de megtartotta a dinamikus alapformát: családi és cégautóként egyaránt komoly jövő áll az új kombi előtt.
A Ford egyelőre csak a képeket közölte, a kombi lényeges adataival – elsősorban külső és belső méreteivel – még adósak, viszont azt elárulták, hogy az európai Focusokba miféle motorok kerülnek. Az alapkivitelekbe egyelőre 1,6 literes, 105 vagy 125 lóerős szívómotor kerülhet, az erősebb kivitelekben viszont új, 1,6 literes, 150 vagy 180 lóerős turbómotorok dolgoznak majd. Később állítólag lesz egy ezer köbcentis turbómotor is, amelyet a belépőmodellekhez kínálnak majd. A dízeleken nem változtatnak érdemben, a PSA-tól licencelt 1,6 és 2 literes motorok szolgálnak tovább a Focus különböző változataiban.
A gyártó a genfi bemutató kapcsán elsősorban az új Focus sorozattal kapcsolatos terveit hangsúlyozta. Összesen tíz fontosabb változatot terveznek – persze a C-Maxszal és a Kugával együtt –, de a modellek tervezésénél odafigyeltek az olcsó gyárthatóságra, így a közös alkatrészek aránya 80% körül van, sőt, a Fiesta és a Focus is megegyezik egymással vagy 60%-ban. Ez a fajta takarékos tervezés azért is indokolt a Ford szerint, mert a Fiesta és a Focus egyaránt elérhető lesz az egész világon: ez utóbbit konkrétan 180 országban kezdik forgalmazni, Észak- és Dél-Amerikától Kínán és Indián át Európáig.
A Focus nálunk valamikor az év második felében kerül piacra, de kezdetben csak a csapott hátú modellek jönnek, a kombit csak 2011-ben kezdik árusítani.