A Golf GTI négyhengeres turbómotorja némi segítséggel könnyedén megbirkózik az alumínium bálnával.
A hengerűrtartalom-csökkentési hisztéria már az Audit is elérte: az A8-as hibrid változatába négyhengeres motort építettek az elekromos hajtás mellé, igaz, az elérhető legerősebbek egyikét, így a dinamikával sem lesz gond. A kétliteres TFSI turbómotor magában is 211 lóerős, és 350 Nm nyomatékú, így talán egyedül is megbirkózna a nagy testtel, de a 45 lovas villanymotor további 211 Nm-t tesz az egyenlethez, ami főleg alacsony fordulaton jöhet jól, ahol a turbó még kedvetlenül tölt. Az összteljesítmény csúcsértéke 245 lóerő, az együttes maximális nyomaték pedig 480 Nm, azaz a hibrid hajtáslánc teljesítményben nagyjából egyenértékű az Audi 3 literes TDI motorjával. Az autó így 7,6 másodperc alatt gyorsul hat százra, a végsebessége 235 km/h, az átlagfogyasztása a gyári adat szerint 6,2 liter 100 kilométeren, szabvány vegyes ciklusban, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 144 g/km, ami ebben a kategóriában igazán jó értéknek számít.
A hibrid egyetlen kézzelfogható hátránya a többi változathoz képest a kisebb csomagtartó: a Li-ion akkucsomag 110 litert vesz el a hasznosítható térből, így a poggyász számára 400 liter marad. Cserébe csúcsforgalomban gyakorlatilag nem fogyaszt benzint az autó, hiszen két kilométert 65 km/h alatti sebességgel tisztán elektromos üzemben is elmegy, araszolás közben talán többet is. Belülről nincs sok különbség a hibrid és a többi A8-as változat között, csupán néhány eltérő beltéri díszítőelem és a műszerfali kijelzőn megjelenő energiaáramlási diagramm – Audiul Powermeter – jelzi, hogy nem csak belső égésű motor mozgatja az autót.
Az A8 Hybridet a gyáriak még tanulmánynak hívják, de igazából egy prototípus, amely igencsak közel áll a szériagyártáshoz: ha minden igaz, az első megvásárolható példányok már jövőre elkészülnek.