A négykarikás márka idén újra egymillió fölé szeretné növelni az eladott autók számát, míg Győrben, az Audi Hungáriánál nyolcvanezerrel több motor gyártását tervezik.
Sikernek számít a válság idején, ha egy autóipari cég nyereséget termel. Az Audi tavaly ugyan 5,4 százalékkal kevesebb autót adott el 2008-hoz képest - mintegy 950 ezer darabot -, ennek ellenére sikerült közel 2 milliárd adózás előtti eredményt termelniük. Igaz, hogy ez majdnem 40 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest, de a pozitív eredmény mindenképpen ügyes válságkezelésről tanúskodik.
Nem meglepő, hogy a nagyobb piacokon, Németországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban nagy átlagban 10 százalékos visszaesést kellett elkönyvelniük, viszont figyelemre méltó, hogy Kínában 159 ezer autót adtak el, ami 33 százalékos növekedést jelent. Idén 200 ezer fölé szeretnék növelni az eladásokat a Népköztársaságban, ez az idei egymilliós cél ötöde.
A magyar leányvállalatot súlyosabban érintette a válság, tavaly 1,384 millió motort gyártottak, ami 27 százalékos csökkenést jelent. Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke a válsággal indokolja a dízelmotorok iránti csökkenő keresletet. Állítólag egyre többen vásárolnak drágábban üzemeltethető, de olcsóbb benzinmotoros kocsikat. Ez érzékenyen érinti az üzemet, amely nagyrészt TDI motorok gyártására rendezkedett be.
Az autók tekintetében 46 százalékos a visszaesés, amit azzal magyaráznak, hogy a Győrben készülő járművek tipikusan "életstílustermékek", amelyeket második, harmadik autónak vesznek, válság idején pedig sokan lemondanak erről. Növelni szeretnék idén a gyártott autók számát, nem utolsósorban a kínai kereslet kielégítéséhez.
Ezek a bizakodó tervek valószínűleg nem vigasztalják a tavaly elbocsátott mintegy 250 alkalmazottat, az autóipar általános helyzetéhez képest mégis viszonylag jónak mondható az Audi helyzete.