Mélyponton az európai autóipar
Európában 17,3%-kal kevesebb kocsit gyártottak 2009-ben, mint 2008-ban, régen nem volt ilyen gyenge a termelés.
Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) felmérései megmutatják, 17,3%-kal esett vissza az autógyártás a 2008-as évhez képest 2009-ben. Tavaly mindössze 15,2 millió autó, teherautó és busz készült a kontinensen.
Ha a statisztikát kizárólag a személygépkocsikra vonatkoztatjuk, azt látjuk, hogy 13%-kal esett vissza a gyártás 2008-hoz képest és 18%-kal 2007-hez viszonyítva; utoljára 1993-ban készült kevesebb személygépkocsi Európában.
A 13,8%-os visszaesés ellenére is Németország maradt Európa legnagyobb autógyártója 5,2 millió járművel. A francia autóipar 20,2%-kal gyártott kevesebbet, mint 2008-ban, és ezzel visszaesett a harmadik helyre a 14,6%-os visszaesés mellett is 2,2 millió járművet kitermelő Spanyolország mögött. A negyedik helyen az Egyesült Királyság van, egymillió jármű készült a szigetországban és ez bizony 33,9%-os visszaesést jelent. Európában egyedül Csehország és Szlovénia járműipara tudott fejlődni 3, illetve 7,5%-kal, a legdurvább visszaesést, -52,9%-ot, Ausztria sínylette meg.
Összesen 14,1 millió új autót regisztráltak az EU-ban 2009-ben, Németországban (23,2%), Csehországban (12,5%), Franciaországban (10,7%), Ausztriában (8,8%) és Szlovákiában (6,7%) nőtt csupán az újautó-regisztrációk száma, mindenhol máshol csökkent.