Maybach a sír szélén?
A kezdetek óta temetik a Mercedes luxusmárkáját, hiszen még riválisaihoz képest is alig ad el autót, és nyoma sincs újabb modelleknek. Közben azonban arról is hallani, hogy az 57 és a 62 felújítására készül a Daimler, mielőtt kimondanák az utolsó szót.
A Maybach márka újraélesztését sokan a kezdetektől kétséges lépésnek tartották. A Mercedes még akkor döntött a lépésről, amikor a Volkswagen és a BMW megszerezte a Bentley és a Rolls-Royce márkákat, az 1990-es évek vége felé. Akkor azt mondták Stuttgartban, hogy képesek saját erőforrásokból erős konkurenst teremteni a bejáratott brit luxusmárkáknak. El is készült a Maybach a korabeli S osztály alapjain, de a tervekben szereplő évi 1000 példányos eladási szintet soha még meg sem közelítették, és – szemben a riválisokkal – a kínálat bővítését is elhanyagolták. Soha nem született meg a kétajtós kupé, sem egy kisebb modell, pedig ezek nélkül ma már nehéz labdába rúgni, hiszen az angol nevű német konkurencia már eljutott idáig.
Úgy hallani, a témán most is vitatkozik a Daimler AG. vezetése. Akik a Maybach megtartása mellett kardoskodnak, azt mondják, hogy a fejlesztés olcsó, hiszen egy az egyben használhatják az S osztály alapjait, és egy ilyen márkának amúgy sem kell profitot termelnie, elég, ha növeli a cégcsoport presztízsét. Az ellenzők ugyanakkor azzal érvelnek, hogy a Mercedes arculatát kéne tovább polírozni, akár egy hasonló méretű csúcsmodell bevetésével, abból sokkal nagyobb haszon származna hosszú távon. Állítólag már közel a végleges döntés, de a Maybach kap még egy utolsó esélyt. Rövidesen megjelenik egy frissített változat, átalakított hűtőmaszkkal és egyéb finomításokkal. Ha ez sem javít a számokon, akkor viszont nincs több haladék: a márka ismét eltűnik, és a Mercedes a jövőben inkább saját neve alatt próbál konkurenciát teremteni a Rolls-Royce-nak és a Bentleynek.