Újabb fotókon a négyajtós Bugatti
Tizenhat henger, nyolc kipufogóvég, kerámia féktárcsák és a létező legdrágább anyagokból összerakott belső tér – röviden ezt nyújtja a Bugatti 16C Galibier, amely valószínűleg a világ leggyorsabb és legdrágább négyszemélyes személyautója lesz.
Az új fotókon egy második, fekete fényezésű autó szerepel – a korábbi képeken még egy kék és krómszín prototípust láthattunk –, de nem is az autó külseje az igazi érdekesség, hanem az eddig még nem látott részletek. A Bugattit nem csak kivételes teljesítménye emeli az olcsóbb modellek fölé, hanem az utolsó részletig tökéletesen kidolgozott és kézzel tökéletesre illesztett részletek. Egyforma igényesség sugárzik a műszerfal elemeiből, a krómozott acél ajtókilincsekből, a mindent beborító bőrkárpitozásból és az egzotikus faburkolatokból, de még az autóhoz készített táskakészlet is a tökéletesség igényével készült.
A hibátlan felszín alatt a Bentley Mulsanne műszaki alapjait találjuk, néhány lényeges különbséggel. Az egyik ilyen a W16-os motor, amely azonban nem teljesen azonos a Veyronban használt változattal. Négy turbó helyett két mechanikus kompresszor táplálja levegővel, ami kisebb teljesítményt jelent – 1001 helyett úgy 800-900 lóerőt –, ugyanakkor a típus állítólag alkohollal is üzemeltethető lesz. A 400-ig skálázott sebességmérő ítt már csak költői túlzás, bár a 16C így sem lesz lassú: a végsebessége egész biztosan meghaladja a 360 km/h-t. Állítólag sebességváltóból is másikat kap a négyajtós Bugatti: a hétsebességes DSG helyett nyolcfokozatú, hidrodinamikus automatát szerelnek bele.
Bár nemrégiben élőben is látható volt a Galibier a Genfi Autószalonon, egyelőre nincs rá semmilyen biztosíték, hogy gyártásba is kerülhet. Ráadásul egyelőre szó sincs róla, hogy a fejlesztés lezárult volna – azaz a Bugatti fejlesztési tempóját ismerve akár négy-öt év is eltelhet, mire megérkezik a második Bugatti modell.