Kémfotókon az új A és B osztály

2010.03.18. 15:48

Szokatlanul részletes információk szivárogtak ki a kis Mercedesek következő generációjáról, amelyet 2011 és 2013 között fognak bemutatni. Miután zátonyra futottak a tárgyalások a szóba jövő partnerekkel, saját platformot fejlesztettek ki Stuttgartban. Elvetették az eddigi modelleknél alkalmazott dupla padlólemezt és beálltak a sorba: olcsó, egyszerű, elsőkerék-hajtású kisautók alapjait fektették le, amelyek közvetlen konkurensei lehetnek az Audi A3-nak, a BMW X1-nek vagy akár a VW Golfnak.

Mercedes B osztály kémfotó
Mercedes B osztály kémfotó

A híresztelések szerint négy modellt terveznek piacra dobni a következő 3-4 évben, amelyek mind ugyanarra a rendkívül rugalmasan alakítható platformra épülnek. Az új A osztály állítólag 4280 mm hosszú lesz, ami kerek negyven centivel több az aktuális modellnél. Ezzel a kizárólag elsőkerék-hajtású modellel a Golf-kategóriát támadja a Mercedes, és az árát is ehhez igazítják, bár számok még nem hangzottak el. Laposabb, hosszabb, sportosabb autókat emlegetnek – a fotókból sok következtetést nem lehet levonni.

Még az A osztály előtt, 2011 novemberében szeretnék bemutatni a B osztályt, amely 4360 mm hosszú lesz, tágas csomagtérrel. A 60 év fölöttieket emlegetik célcsoportként, és többféle alternatív hajtást is terveznek, ami valószínűleg csak ennek a kategóriának a kalkulációjába fér bele. Elektromos, üzemanyagcellás és bővített hatótávolságú hibrid hajtásláncokról szólnak a pletykák.

Mercedes B osztály kémfotó
Mercedes B osztály kémfotó

Az eddigi modellpaletta bővítéseként két teljesen új modellt is bemutatnának 2013-ban, amelyeknél szintén az új padlólemezt használnák fel. Ezek a BLS és BLK névre keresztelt újdonságok állítólag összkerékhajtással is elérhetők lesznek. A BLK-t az Audi Q3 és a BMW X1 közvetlen vetélytársának szánják, emelt futóművel, az úgynevezett crossover kategóriába. A BLS egy négyajtós kupé lenne, a CLS kistestvére.

Szemben a többi gyártóval, akik egyre kisebb motorokat szerelnek egyre nagyobb batárokba, és súlycsökkentéssel próbálják kompenzálni a kisebb lökettérfogatot, a Mercedes nagyobb, 1,6 és 2 liter közötti motorokat szán az új típusokba. Ráadásul átlagosan 100 kilóval nehezebbek is lesznek, ami elfogadható ugyan a nagyobb méretek mellett, de nem dicséri túlzottan a mérnökök munkáját.