Elfogóautó német technikával
Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendőrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális járművet.
A Carbon Motors E7-esről szűk három éve hallhattunk először: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendőrségi felhasználásra tervezett járműből. Ám ahogy közeledik a gyártás beindításának időpontja, úgy tisztázódnak a részletek. Korábban csak annyi volt biztos, hogy egy erős hathenegres turbódízel motort építenének az autóba, hogy a jelenleg használt, zömmel V8-as, hátsókerék-hajtású rendőrautókhoz képest megfelezzék a fogyasztását. Most azonban bejelentették, hogy megegyeztek a BMW-vel, amely 3 literes, 286 lóerős soros hathengeres dízeleket szállít az E7-esekbe. Ez a maga kategóriájában az egyik legkorszerűbb motor manapság, így valószínűleg alul is múlható vele a célok közt szereplő 7,5 literes átlagfogyasztás 100 kilométerre, a könnyű, alumíniumból és karbonszálas műanyagból készült karosszériával együtt. Ugyanez a motor az előző 5-ösben, amely hasonló méretű, de nehezebb az E7-esnél, ugyanez a motor 6,7 litert fogyasztott vegyes ciklusban.
A speciálisan a rendőrség igényeinek megfelelően fejlesztett E7-es ugyan bármely versenytársánál drágább lesz, de a gyártó abban bízik, hogy a kis fogyasztás miatti alacsonyabb fenntartási költség, illetve a hosszabb élettartam ellensúlyozhatja ezt a hátrányt. A dolguk persze már nem lesz olyan egyszerű, mint néhány éve lett volna: a Ford Crown Victoriák, amelyek gyakorlatilag uralták a piacot, kiveszőben vannak, a három detroiti vállalatóriás pedig sokkal korszerűbb modelleket kínál a rendőrségek számára: a GM a Chevrolet Caprice, a Chrysler a Dodge Charger, a Ford pedig az összkerék-hajtású Taurus átalakított változataiból igyekszik minél többet eladni. Ráadásul nem csak az évi 65 ezres rendőrautó-piacról szól a verseny, de a hatóság járművei egyben kiváló reklámlehetőséget is jelentenek, így a Carbon Motors kőkemény versenyre számíthat.