A pekingi székhelyű Beijing Auto 2006 óta gyártja már a Mercedes-Benz C és E osztályt, évi huszonötezres darabszámban. Az Európától jelentősen eltérő kínai piacon kevésbé sikeres a stuttgarti presztízsmárka, ezért próbálják a helyi adottságokhoz igazítani a modellpalettájukat.
A német márkák közül az Audi a legsikeresebb a Népköztársaságban. Feltehetően azért, mert már régebben felismerték, hogy mások az igények egy olyan országban, ahol a tehetősebbek közül sokaknak nincs is jogosítványa, mivel magától értetődő, hogy sofőrrel utaznak. Ebben az esetben egyértelmű, hogy a hátsó ülés komfortja lép elő első számú prioritássá, ezért logikus lépés a padlólemez megnyújtása a nagyobb lábtér érdekében. Nem csoda hát, hogy a hosszított A4L és A6L modellekkel mostanáig tarolt az Audi.
Itt van azonban a kémfotókon látható új, kínai gyártmányú Mercedes E300L, amelyet hamarosan piacra dobnak. Ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, nem kizárt, hogy hamarosan elkészítik a nyújtott C osztályt is. Ezzel bizonyára lépésre kényszerítenék a BMW-t, akik már régebben fontolgatják a hosszított hármas bevezetését.