A GM vezetése jóváhagyta, hogy az XTS Platinum tanulmányból szériamodellt faragjanak – ezt talán nem csak a floridai nyugdíjasok veszik majd.
Az XTS egyszerre két modellt váltana le a Cadillac kínálatában, a fronthajtású DTS-t és a hátsókerék-hajtású STS-t: az előbbinél izgalmasabb, az utóbbinál viszont jóval tágasabbnak ígérkezik, de ami a lényeg, mindkét modellnél lendületesebb, fiatalosabb jelenség, így talán lesz némi esélye az S osztályú Mercedes vagy az Audi A8-as ellenfeleként. Az elődök sem voltak persze teljesen sikertelenek, de a GM számára komoly problémát jelent, hogy a vásárlóközönségük átlagéletkora 70 év körül van, így nem lehet arra számítani, hogy a következő generációkat is elviszik a hátukon ugyanezek a törzsvásárlók, így muszáj volt valami izgalmasabbat felmutatni.
Az új csúcsmodell már nem követi olyan szorosan az évtized elejétől a Cadillaceket jellemző szögletes, éles, modernkedő, de mára meglehetősen egyhangúnak ható stílust: lendületesebb ívek és határozott domborulatok jellemzik. Úgy tudjuk, méretei ellenére a hátsókerék-hajtású luxusautó motorterébe nagyrészt benzines V6-osok kerülnek: a gyengébb változatokba a jól ismert 3,6 literes akár bő 300 lóerőig hergelhető szívómotor egy áthangolt változatát szerelik, míg az erősebb XTS-ekbe állítólag ugyanennek a motornak az ikerturbós kivitele kerül. Nem kizárt persze, hogy lesz V8-as kivitel is, de ha igen, az a Corvette régi vágású, nagy hengerűrtartalmú motorjai közül kerül ki: a korszerűbb koncepciójú, 32 szelepes, de viszonylag kis hengerűrtartalmú, legfeljebb 4,6 literes Northstar V8-ast, amelyet korábban is csak a Cadillac modellek számára gyártottak, addigra végleg nyugdíjazza a GM.
A sorozatgyártásra érett XTS állítólag már nagyon közel áll a kész állapothoz, gyakorlatilag alig változtatnak rajta a tanulmányhoz képest, így már 2011 második felében bemutatkozhat, és az év vége felé gyártásba is kerülhet. A GM persze nem mondott le arról a céljáról, hogy a Cadillacet nemzetközileg elismert prémiummárkává fejlessze, sőt, a Saab elvesztésével még fontosabbá vált a kérdés, így az XTS valószínűleg Európába is eljut majd, ha nem is valószínű, hogy letaszítaná a német gyártók csúcsbálnáit a kategória éléről.