A hamarosan sorozatgyártásba kerülő mini-autójától várja az eladások fellendülését az Aston Martin. A Toyota IQ-szerű koncepcióautóról tavaly decemberben közölték az első fotókat; a gyártás már a küszöbön van, habár hivatalosan még mindig csupán tanulmányként emlegetik a Cygnetet.
Az elmúlt évet az Aston Martin is megszenvedte, a gazdasági világválság miatt csupán 4 000 autót tudott értékesíteni tizenkét hónap alatt. A 2008-as, 5 800 darabos értékekhez képest ez harmincegy százalékos visszaesés: lépni kell, és a logikus lépés a gyár szerint az olcsó luxus kisautó, a Cygnet lesz, amivel 2010 év végére elérhetik a 6 000 eladott darabszámot.
Dr. Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója természetesen tisztában van vele, hogy a Cygnettel sem lesz nagy kasza a 2010-es év. „Négyezer autót adtunk el 2009-ben, jó lenne, ha ez az érték olyan ötezer-ötszáz, hatezer lenne idén. A Rapid nevű modellünk egyébként már most egész jól fogy.” – mondta Bez.
A Cygnet nagyjából 15 millió forintos áron kerül ki a szalonokba. Ulrich szerint a kisautó nem hígítja föl az Aston Martin szakmai presztízsét, és segíthet kijönni a recesszió ásta gödörből. „A legtöbb vásárlónknak kell egy városi autó. Az exkluzív Cygnet ésszerű döntés lehet a számukra.”