Lamborghini: a sebesség már nem fontos
Az olasz sportkocsigyártó új filozófia alapján tervezi jövőbeli típusait, a legfontosabb szempont a tömeg csökkentése lett.
A jövő Lamborghinijeiről Maurizio Reggiani, a cég fejlesztési igazgatója beszélt, viszonylag nyíltan. Úgy néz ki, a jelenlegi kínálat fontosabb jellegzetességeit egyelőre megtartják, de a szakember szerint a nagyobb végsebesség elérése már csak másodlagos cél a tervezésnél, nem úgy, mint korábban. A vonzó formaterv, a megfelelő futómű-dinamika és a jó gyorsulás is előbbre való, akárcsak a súly, és ezen keresztül a fogyasztás csökkentése. Reggiani azt mondja, a súlycsökkentésben látják a legtöbb fantáziát, hiszen ez egyaránt jót tesz az autó dinamikájának és fogyasztásának is. A Lamborghininél most a karbonszálas anyagok szélesebb körű használatával próbálkoznak: bár ez az anyag egyelőre drágább, mint az alumínium, a fejlesztési igazgató szerint a kereslet növekedése miatt öt éven belül megfordulhat a helyzet.
A fogyasztás csökkentése szintén lényeges cél a Lamborghini számára, de nem annyira, hogy ezért feláldozzanak minden hagyományt. Turbós motorokat például nem készítenek – pedig az Audi révén még a szükséges tapasztalatok is megvolnának –, mondván, hogy azzal sérülne a márka arculata. Ugyanígy nem mondanak le az összkerékhajtásról sem, Reggiani szerint ugyanis nem csak a motorteljesítmény maximális kihasználásában segít, de bolondbiztossá is teszi az autóikat, már amennyire ez 500 lóerő feletti motorteljesítmény mellett egyáltalán lehetséges. Ugyanakkor többféle módszeren is dolgoznak a fogyasztásértékek javítása érdekében. Egyrészt közvetlen befecskendezéses lesz az összes jövőbeli Lamborghini-motor, másrészt kísérleteznek hengersor-lekapcsolással és stop-start rendszerrel is.
Az új Gallardo LP560-4 már most 20%-kal kevesebbet fogyaszt, mint 2007-es elődje, és a cél további 35%-os javulás ezen a téren 2015-ig.