Újra előkerül a Cobra bevált receptje: angol karosszériát házasítanak amerikai V8-assal. Az eredmény ezúttal is lélegzetelállító.
A Hennessey Performance korábban tuningolt Viperjeivel szerzett magának hírnevet, a Venommal azonban tovább lépnek. A Lotus Exige pillekönnyű vázszerkezetére építettek igazi szupersportkocsit. A tervezés évek óta folyik már, de csak most készült el a gyártásra kész autó. A sportkocsin szemből felismerhetők az Exige vonásai, de a pilótafülke mögött máshogyan folytatódik az autó, mint ahogy megszoktuk. Ennek ellenére az összhatás meggyőző: a Lotusénál jóval hosszabb és szélesebb farrész igazi vadállatnak mutatja a Venom GT-t.
Az adatok alapján az is: az alapkivitelbe a Corvette 6,2 literes motorjának 725 lóerős változata kerül - már ez is félelmetesen mozgatja az 1071 kilogrammos testet -, de lesz kétféle ikerturbós változat is, a gyengébbik 1014, az erősebbik 1217 lóerővel. A csúcsváltozat a számítások szerint könnyedén maga mögé utasít egy Bugatti Veyront is: a végsebessége 440 km/h körül lesz, 2,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 5,3 másodperc alatt 160-ra, 8,9 másodperc kell a 240 km/h eléréséhez és 14,3 másocperccel az indulás után akár már 320-szal száguldhat a sportkocsi.
Ekkora teljesítményhez persze a rendelkezésre álló legjobb fékrendszerre van szükség. A Hennessey szakemberei a Brembótól szerezték be a hatdugattyús első és négydugattyús hátsó féknyergeket és a hozzájuk tartozó kerámia féktárcsákat, amelyekből előre 15 hüvelykesek jutottak. A futómű természetesen állítható minden lényeges paraméterében, az elindulást pedig programozható kipörgésgátló segíti. Ennek ellenére a Venom GT inkább versenyautó, mint utcai jármű, így nem árt, ha a majdani tulajdonosoknak van némi gyakorlatuk valamilyen pályaautóval.
A Hennessey tervei szerint évente csupán 10 példány készül majd, de a 600 ezer dolláros, azaz átszámítva 118 millió forintos vételár miatt nem is nagyon lesz többre igény.