Az egykori ellenfelek összefogásából a legdurvább Impreza STI születik, bár egyelőre úgy tűnik, a CS400 jelzésű szörnyeteg igazi ritkaság lesz.
Az Impreza STI eleve a legkeményebb sportkompaktok közé tartozik a piacon, és a Cosworth erre rátett még egy lapáttal. A négyhengeres, turbós boxermotorból kerek 400 lóerőt csikartak ki, ami a legjobban gyorsuló négyszemélyes modellek közé emelte a CS400-ast: 3,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra – tizedre ugyanúgy, ahogy egy Ferrari 599 Maranello. Bár az autóról képeink még nincsenek, annyit elárultak, hogy a tuningcsomagban AP Racing fékek is vannak, hatdugattyús nyergekkel és 355 mm-es tárcsákkal. Az Impreza Cosworth már áprilisban bemutatkozik New Yorkban, és júniustól lesz elérhető, igaz, egyelőre igen korlátozott mennyiségben: állítólag 75 példány készül, természetesen méregdrágán.
A Cosworth neve több évtizedes együttműködés után az autórajongók fejében még mindig összefonódik a Fordéval, pedig az amerikaiak rég túladtak egykori versenymotor-fejlesztő és tuningrészlegükön. Az 1958-ban alapított brit cég voltaképpen csak 1998 és 2004 között volt a Ford tulajdonában, előtte a Vickers csoport része volt, akár a Rolls-Royce vagy a Rover, később pedig két egykori CART csapattulajdonos, Gerald Forsythe és Kevin Kalkhoven vásárolta meg. Legismertebb tevékenységük ma is a versenymotor-fejlesztés – egyebek közt néhány Formula-1-es istálló számára is szállítanak –, de foglalkoznak utcai tuningalkatrészek fejlesztésével is: nem csak a Subaru boxermotorjaihoz és a Ford négyhengereseihez kínálnak teljesítménynövelő készleteket, de a Mitsubishi Lancer Evóhoz és a Nissan 3,5 literes V6-osához is.
Az Impreza STI CS400 újabb lépés afelé, hogy a közönség fejében szétválasszák a Ford és a Cosworth kifejezéseket, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a nagy múltú motorfejlesztő vállalkozás a jövőben is sikeres lehessen.