Brutális turbómotor a Hyundaitól
Nem példa nélküli, de figyelemre méltó a 274 lóerő egy kétliteres turbómotortól. Az új GTDI motort ráadásul az új Sonatában vetik be a régebbi V6-osok kiváltására, ami kényelmes, minden fordulatszámon nyomatékos karaktert feltételez.
A Hyundai eddig is látványos erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy motorfejlesztésben is utolérje a konkurenciát, és az utóbbi egy-két év újdonságait nézve úgy tűnik, ez sikerült is, szinte minden területen. Egy igazán erős turbómotor azonban még hiányzott: eddig a legkomolyabb kétliteres benzinesük a Genesis Coupé 210 lóerős motorja volt. A Sonata turbómotorja azonban 274 lóerős, és 365 Nm csúcsnyomatékot adhat le, méghozzá 1800-as és 4500-as percenkénti fordulatszám között folyamatosan.
A blokk ugyanabból a Theta II sorozatból való, mint a többi új Hyundai benzinmotor, például a 201 lóerős, 2,4 literes szívó négyhengeres. Itt is közvetlen benzinbefecskendezést alkalmaztak, a turbófeltöltő pedig kettős megfúvású – ez a legújabb trükk annak érdekében, hogy a feltöltőrendszer alacsony és magas fordulatszám mellett is egyenletesen, viszonylag kis késedelemmel töltsön. A gyáriak szerint a turbómotor nem csak erős, de eléggé takarékos is: a nagydarab Sonatában 10,7 literes városi és 6,9 literes országúti fogyasztást mértek, ami ekkora teljesítmény és ilyen nagy karosszériaméretek mellett valóban nem rossz eredmény.
Nem lenne rossz persze, ha ugyanez a motor utat találna a gyártó kisebb, sportosabb modelljeibe is – könnyen el tudnánk képzelni például egy Hyundai i30-ast vagy egy Kia Cee'det közel 280 lóerővel.