Rekord idő alatt dobták össze az új Volvo túrakocsiversenyekre szánt változatát, igaz, a lemezek formáján kívül sok köze nincs az utcai kivitelhez.
Az S60 BTCS a belga Volvo-importőr pénzéből készült, a helyi túrakocsi-bajnokság szabályai szerint, amelyek meglehetősen liberálisak. Az elképesztően látványos festésű versenygép egyszerű csővázszerkezetre épül, nagy teljesítményű fékrendszerrel és kettős keresztlengőkaros, állítható futóművel, sőt, még a hajtáslánc is teljesen idegen. Egy 3,5 literes V6-ost építenek a hátsó tengely elé, amely a maga 416 lóerejével és 412 Nm-es csúcsnyomatékával félelmetes dinamikát kölcsönöz a Volvo-héjba burkolt gépnek. A motorhoz villámgyors működésű, hatfokozatú, szekvenciális váltó csatlakozik.
A versenygép megépítése nem volt olcsó, de a Volvo Cars Belgiumnál abban reménykednek, hogy megtérül a befektetés. „Az új S60-ast jobb vezetni, mint bármelyik korábbi Volvót, és úgy véljük, nincs jobb módja ezt megmutatni, mint a versenypálya. Más Volvókkal együtt az új S60-as is az itteniek szíve csücske, mivel Belgiumban, a vállalat Ghentben működő üzemében készül” – fogalmazott a helyi képviselet igazgatója.