Beelőzött a Népköztársaság

2010.04.05. 11:00

Jobb, ha elkezdünk hozzászokni, hogy a libikóka most már kelet felé billen. Míg érdeklődve csodálkozunk az európai presztízsmárkák hosszított szedánjain, lebiggyesztett szélű szájjal figyeljük az újabb és újabb koppintásokat, Kína már erősen cibálja az alattunk elterülő vastag szőnyeg szélét. Szép csendben már az autóeladások számában is lenyomták az Egyesült Államokat.

A tavalyi évben Kínában 50, azaz ötven százalékkal növekedett az eladott járművek száma, míg Amerikában 21 százalékkal csökkent. Tudjuk persze, hogy a Népköztársaságban masszív állami támogatással jött létre ez a szám, míg a tengerentúlon az autóipar nettó túléléséért küzdenek, mégis elgondolkodtató, hogy már az Egyesült Államok legnagyobb autógyártója is több autót ad el keleten. Márciusban 230 ezer járművet adtak el Kínában, míg az otthoni piacon mindössze 188 ezret.

Chevrolet New Sail
Chevrolet New Sail

Más kérdés, hogy a modellpaletta azért némileg eltér. Az ázsiai országban a kis tömegmodellek sikeresek, mint például a Chevrolet Cruze, vagy az Aveóra meglepő módon hasonlító New Sail névre hallgató négyajtós. Így az autók átlagára jelentősen alacsonyabb, mint Amerikában, ami arra enged következtetni, hogy a bevétel nagyobb része összegszerűen azért még a GM otthonában keletkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.