A négy ajtó kivételével az összes karosszériaelemet átszabták a Volkswagen egyterűjén. De nem csak a külcsín, a belbecs is változott: számos új motor lesz kapható a felfrissített Touranban.
A leipzigi autókiállításon a Volkswagen-konszern sorban mutatja be többé-kevésbé átszabott modelljeit. Az új Audi TT után a Touran fészliftje is megérkezett, de a VW alaposabb munkát végzett - a családi furgon valóban megújult.
Eltűntek róla végre a táskás szemű fényszórók, az orrát ugyanis az aktuális márkaarculathoz igazították - a vízszintesen széthúzott hűtőráccsal a Golf bátyjának néz ki, ami közel is áll a valósághoz, hiszen azonos alapokra épül a két autó. Praktikus újítás a megnagyobbított hátsó szélvédő, amely alá vasalótalp alakú hátsó lámpákat illesztettek.
Átrajzolták a belsőt is, más műszerek és új kezelőelemek köszöntik majd a családapákat és családanyákat a háromküllős kormány mögött. A nagyobb hátsó szélvédő mellett elsüllyeszthető fejtámlák is segítik a kilátást hátrafelé.
A legnagyobb változások mégis a motorháztető alatt találhatók: hat új motorváltozat rendelhető az új Touranhoz. A legkisebb benzines - ki hitte volna - a konszern számos autójából ismert, 1,2-es, turbós négyhengeres, 105 lóerővel és 175 Nm nyomatékkal. Ez állítólag 5,9 literes fogyasztásra képes az opcióként rendelhető Bluemotion csomaggal. A legtakarékosabb mégis az új 105 lóerős, 1,6-os TDI lesz, amely akár 4,6 liter gázolajjal elviszi a Touran Blue Motiont 100 kilométerre. Ezek mellett 140 és 170 lóerős, 1,4-es TSI motorok, illetve ugyanilyen teljesítményű, kétliteres dízelek lesznek elérhetők a praktikus családi autóban.