Villanyos Minivel a Nürburgringen
Egy 24 órás versenyt nem futna végig, de néhány gyors kör a Nordschleifén azért belefért a Mini E sportváltozatának.
Csodát persze hiába várnánk: az E Race nevű szerkezet ugyan 204 lóerős, de az akkumulátorok miatt egyáltalán nem könnyű, így a 10 percen belüli idő a 20,8 kilométeres körön igazán szép teljesítménynek számít. Az autót a korábbi DTM-versenyző, Thomas Jager gondjaira bízták, aki 9 perc 51,45 másodperc alatt száguldotta végig a Zöld Pokolként ismert kanyargós, toldozott-foldozott aszfaltcsíkot. Az elektromos Mini eközben 187 km/h-val is száguldott, ami egy villanyautótól egyáltalán nem rossz eredmény.
Az E Race néhány fontos részletben azért különbözik az utcai Mini E kísérleti járműtől. Az állítható versenyfutómű és a hatékonyabb fékek mellett könnyített karosszériaelemek, hosszabb áttételezésű erőátvitel és a hirtelen gyorsításokhoz optimalizált elektronikus vezérlés került bele. Így hamarabb lemerülnek az akkumulátorai, viszont amíg megy, a legerősebb benzines változatokat megszégyenítő dinamikával gyorsul.
A BMW a pályára optimalizált villanyautót arra szánta, hogy demonstrálja, az elektromos hajtás nem feltétlenül egyenlő a lassú autózással – ugyanakkor a hatótávolságról mélyen hallgat a cég, valószínűleg nem véletlenül. Ha jól sejtjük, a teljesen feltöltött akkumulátorok is legfeljebb 3-4 gyors körre elegendőek a Nordschleifén.