Brazília lenyomja Németországot?
Könnyen lehet, hogy idén a dél-amerikai ország lesz a világ negyedik legnagyobb autópiaca.
Ez persze nem jelenti, hogy hirtelen megnőtt volna az életszínvonal Brazíliában, csupán a hitelfelfelvétel feltételeit enyhítették, de ahogy ezt az elmúlt években a saját bőrünkön tapasztalhattuk, ez épp elég lehet az eladások ideiglenes fellendüléséhez. Brazíliában tavaly 3,2 millió autót adtak el, míg Németországban a roncsprémium révén bő négymilliót, de az idei előrejelzések Brazíliában 3,4 millió, Németországban pedig 3 millió autó eladását jósolják. Ezek azonban meglehetősen konzervatív adatok: egyes elemzők szerint a hitelfelvétel egyszerűsítésével nagyjából megkétszereződik azoknak a száma Brazíliában, akik új autót vásárolhatnak maguknak.
Néhány évvel ezelőttig viszonylag stabil volt az egyes piacokon éves szinten eladható autók száma: az Amerikai Egyesült Államok volt a legnagyobb felvevő, majd Japán és Németország következett a sorban. A válság és a kínai gazdaság növekedése miatt azonban átrendeződött a sorrend: ma már Kínában adják el a legtöbb autót – és a növekedés még mindig tart –, míg az Egyesült Államokra, Japánra és Európára egyaránt a kereslet visszaesése jellemző.