Lamborghini Minotauro: hármasban a legjobb
Minótaurosz, a bikafejű ember, a krétai labirintust őrizte a görög mítosz szerint. Találó a név a legújabb Lamborghini-koncepcióra, amely megőrzi a márka hagyományait, mégis friss vért vinne a dühöngő bikával fémjelzett autókba. Villanymotorok hajtanák ugyanis a brutális háromülésest.
Nem teljesen földtől elrugaszkodott az elektromos összkerékhajtású sportkocsi ötlete, hiszen többek között éppen az Audi, a Lamborghini tulajdonosa is előrukkolt már hasonló tervvel, amely az R8 alapjaira készülne. Az ilyen kaliberű luxusautók árába feltehetően beleférne egy kellő teljesítményű villanymotoros hajtáslánc, ráadásul többnyire nem hosszú utakra használják őket, ezért nem jelentene problémát a korlátozott hatósugár sem.
Ezt a tervet egy ifjú titán, a jó hírű milánói formatervező iskolán tanuló Andrei Avarvarii készítette, Filippo Perini Lamborghini-dizájnfelelős patronálásával. Érdemes figyelemmel kísérni a fejlődési folyamatot a galériában - láthatóan alapos munka eredményeként született meg az érdekes koncepció. A levegőbeömlők és a kipufogószerű hátsó kiáramló nyílások az akkumulátorok hűtőlevegőjét vezetik, illetve akusztikai célokat szolgálnak, meg persze látványban pótolják a kipufogócsövek hiányát.
Mivel az akkumulátorok az autó orrában és farában vannak elhelyezve a villanymotorok közelében, elegendő hely keletkezett belül egy harmadik utas számára, aki a hátsó sorban ülne. Érdekes az elgondolás, de tanulmányautókban láttunk már ilyet, sőt, eszünkbe juthat a Matra Murena is, mint sorozatgyártású háromüléses sportkocsi.
Ha másban nem is, erőelosztásban követi a hajtásrendszer a Lamborghini hagyományait: 30-70 százalékos arányban jut a nyomaték az első és hátsó tengelyre, ami gázadásra túlkormányzott viselkedést eredményez, hogy az élvezeti érték ne vesszen teljesen el a V12-es elhagyásával. Akár tetszik, akár nem, jobb ha hozzászokunk az amperszagú sportautók gondolatához - de ha ilyenek lesznek, mint a Minotauro, annyira azért nem kell bánkódnunk.