A presztízs az első: megtartották a W12-es motort a legnagyobb Audiban, igaz, alaposan továbbfejlesztették.
Az ősbemutatóról ugyan hiányzott az A8-as sofőrös változata, az A8L, de az Audi nem várhatott sokat a leleplezésével, nehogy a szintén vadiúj hetes BMW elorozza a potenciális vásárlókat. Az alapmodell karosszériájába 130 millimétert toldottak be középtájon, így a tengelytáv 3,122 méterre nőtt, az autó teljes hossza pedig 5,267 méter lett. Annak érdekében, hogy a tető ívét ne rontsák el, 2 mm-rel megnövelték jármű magasságát is. Mindezt persze a kényelem növelése érdekében tették, és ennek megfelelő az L felszereltsége is: két különálló, állítható hátsó fotel, 19 hangszórós Bang & Olufsen hifi, panoráma üvegtető és Valonea bőrkárpitok kényeztetik az utasokat.
Korábban sokan azt jósolták, hogy az Audi lemond a komplikált és nehéz W12-es motorról egy könnyebb V8-as vagy V10-es kedvéért, de a presztízshez annyira hozzánőtt a tizenkét henger, hogy az audisok is a nagy motor felújítása mellett döntöttek. Az új változat hengerűrtartalmát 6,3 literre, a teljesítményét 500 lóerőre, a csúcsnyomatékát 625 Nm-re emelték, így teljesítményben is felveheti a versenyt a konkurensek hasonló motorjaihoz. Ráadásul a váltófokozat-versenyben is az élre áll az Audi, holtversenyben a BMW-vel és a Lexusszal nyolcsebességes automatát kínál. Az alumíniumkarosszéria egyensúlyának persze nem tesz igazán jót a 247 kilogrammos motor az első tengely előtt, nem is kerül be a rövidebb karosszériába.
Az A8L kezdetben ugyan csak ezzel a 12 hengeres motorral és csúcsfelszereltséggel lesz elérhető, de az év végére megjönnek az olcsóbb kivitelek is, a limuzincégek és szállodák kedvéért: ezekbe kisebb benzines vagy dízelmotorokat építenek majd.