Versenygép, húsz kilométerre
Kitalálják, hogy ki jegyzi ezt a komoly megjelenésű prototípust? Legyilkoljuk a poént: a Hyundai színeiben versenyez majd az idei Pikes Peak hegyi felfutón.
A koreaiak Rhys Millen versenycsapatát bízták meg azzal, hogy segítsen a Hyundai sportos arculatának gyors összecsavarozásában. Millenék pedig két fronton támadnak: egyfelől az amerikai drift-bajnokságokon próbálják megverni a konkurenciát, másrészt a világ legkeményebb hegyiversenyén, amely a Pikes Peak szerpentinjén zajlik minden évben. Tavaly az utcai Genesis Coupé hátsókerék-hajtású változatával ostromolták meg a hegyet, de a legerősebb összkerékhajtású szörnyetegeket nem tudták megszorongatni, így csak egy kategóriagyőzelemre futotta. Az idén azonban egy különleges prototípussal próbálkoznak, amellyel talán sikerül 10 perc alá szorítani a felfutás idejét.
Első pillantásra hihetetlen, hogy ezzel a géppel próbálják a murvás, szűk kanyarokkal tűzdelt húsz kilométeres távot megtenni, de a látszat csalóka. A Genesis PM580 csak külsőre emlékeztet egy Le Mans prototípusra, igazából teljesen más karakterű gép. Nem kőmerev karbon vázszerkezetre épül, hanem egy jóval rugalmasabb acél csőháló köré, és jóval keskenyebb is, mint széles pályákra tervezett rokonai. Csak a teljesítménye hasonló: a 3,8 literes Hyundai V6-ost 4,1 literesre fúrták fel, és kapott két turbófeltöltőt is, így kb. 750 lóerő hajtja a gépet, természetesen mind a négy keréken keresztül.
A cél nem kevesebb, mint az abszolút rekord megdöntése. A leggyorsabb eddig a Suzuki versenyrészlegének vezetője, Nobuhiro Monster Tajima volt egy középmotoros, műanyag karosszériás versenyautóban 2007-ben, de ő is csak megközelíteni tudta a 10 perces határt: a célt 10 perc 1,408 másodperc alatt érte el bő 800 lóerős gépével. Millenék a Hyundaijal az idén megpróbálják megdönteni a rekordot.