Kettéválik a McLaren
Ferrari-mintára szervezi át magát a brit cég: különválasztják a Formula-1-es csapatot a sportkocsigyártó részlegtől, így jobban elválhatnak a két tevékenységgel kapcsolatos döntések.
A McLaren korábban csak afféle sufniprojektként készített néhány tucat utcai F1-sportkocsit, majd a Mercedes számára gyártották az SLR-t bérmunkában, de az MP4-12C bemutatásával a sportautógyártás minden nyűgje a vállalat nyakába szakadt. A tervezésen és a gyártáson kívül ők foglalkoznak a forgalmazással, az alkatrészelosztással és a terméktámogatással is. Ennek megfelelően két cégbe szervezik a McLaren tevékenységeit, hasonlóan ahhoz, ahogy a Ferrari működik évtizedek óta, sikeresen. A McLaren Automotive foglalkozik majd az utcai autók tervezésével, gyártásával és forgalmazásával, a McLaren Group pedig folytatja az F1-es csapat működtetését. A két különálló cégnek külön igazgatói testülete lesz, bár ezek nagyrészt ugyanazokból az emberekből állnak majd.
A tulajdonosok azt remélik az átalakítástól, hogy a McLaren a jövőben átláthatóbban működik majd, és könnyebb lesz anélkül vezetni a céget, hogy az egyik tevékenység zavarná a másikat. Ahhoz persze, hogy minden rendben menjen, az MP4-12C-t el kell fogadtatni a luxussportkocsik vásárlóival, a versenypályán pedig újabb győzelmekre van szükség, hogy az anyagi háttér a Mercedessel való szakítás után is ugyanolyan stabil maradhasson, amilyen most.