Szedánnak egész pofás az új kompakt Hyundai, bár nem biztos, hogy az i30 mellé az európai kínálatba is befér.
Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elődeihez képest kifejezetten nagynak tűnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között. A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölről csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett első lámpáival és vigyorgó hűtőrácsával. A forma hátrébb meglepően kellemes hatást kelt: az övvonal lendületes, akárcsak a tető, ugyanakkor a formák – manapság már-már szokatlan módon – egyáltalán nem ütik egymást, kellemes összhangot mutatnak az élek és felületek.
A technika persze már ismerős lehet, az 1,4 literes, 106 lóerős, és az 1,6 literes, 121 lóerős motorok lényegében azonosak a Kia Cee'd és a Hyundai i30 benzineseivel, különbség legfeljebb a hangolásban van. Az Accentet olcsó modellnek szánják, ami egyebek között a sebességváltó-választékon látszik: négyfokozatú automata, vagy ötsebességes kézi váltó jár a kétféle motorhoz. Dízelváltozat egyelőre nincsen – Dél-Koreában, Kínában és Észak-Amerikában egyelőre nem vesz senki dízelmotoros személyautót, márpedig ezek lesznek a legfontosabb piacok a típus számára – de ha készül európai változat, abba biztosan bekerül valamelyik kisebb CRDi motor.
A típus gyártása a nyár folyamán indul, és az év végéig az is biztosan kiderül, hogy hová szállítanak majd az új Accentből, és hová nem.