Ismét lesz Volkswagen Vento
Nem a Golf III szedán támad fel: a bevált típusjelzést a négyajtós, nyújtott tengelytávú Polo viseli majd.
Az európai autógyártók ismét ráfeküdtek a szedánok tervezésére, miután Észak-Amerika mellett Kína és Ázsia nagyobbik része is ezt a karosszéria-formát részesíti előnyben. Így a Volkswagen sem úszhatja meg a négyajtós Polo elkészítését, sőt, úgy tudjuk, önálló típusnevet rendelnek az autóhoz. Nem véletlenül: míg az elődmodell jóformán csak Latin-Amerikában volt elérhető, az új típus Észak-Amerikában, Kínában, Indiában, Oroszországban és Európa déli, illetve keleti felén is kapható lesz, akárcsak az új Ford Fiesta szedán.
A VW tervezői nem csak egy puttonyt ragasztanak az új Polóra, de a tengelytávot is megnövelik 50 mm-rel a hátsó lábtér javára, így egy négyfős család igényeit tökéletesen kielégítheti a típus, miközben árban és fogyasztásban is aláígérhet a Jettának. Ha a méreteket nézzük, az új Vento így nem is lesz lényegesen kisebb, mint az előző, sőt, valamivel kedvezőbb térkihasználású modellnek ígérkezik. Úgy tudjuk, a típus kétféle 1,6 literes, 105 lóerős motorral készül majd, a régi benzinessel, amelyet Európában épp kiírt a VW a kínálatból, illetve a vadiúj, közös nyomócsöves TDI-vel.