Daewoo Alpheon: még egy Insignia-testvér
Még az sem kizárt, hogy ebből a Daewooból is készül egy Chevrolet, Európának.
Ha valakinek netán ismerős lenne az Alpheon, az nem a puszta véletlen műve. A GM-Daewoo lényegében egy az egyben vette át a Buick LaCrosse-t, amelyet Kínában és Észak-Amerikában már forgalmaznak egy ideje – az egyetlen látványos differencia az eltérő jelvény. A nagydarab szedán, amely a Daewoo Tosca, vagy ahogy mi ismerjük, a Chevrolet Epica fölé érkezik a kínálatba, ugyanarra az Epsilon II-platformra épül, mint az Opel Insignia, csak a formaterve eltérő. Dél-Koreában egyelőre egyféle motorral és váltóval kerül forgalomba: egy 3 literes V6-ossal, amelyhez hatfokozatú automata jár. A csaknem 1,8 tonnás nagykocsi a 258 lóerős, közvetlen befecskendezéses hathengeressel sem különösebben fürge: 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 200 km/h.
Eddig az összes Daewoo-modellnek lett Chevrolet-megfelelője, így van rá némi esély, hogy az Alpheon is megjelenik Európában, bár nem biztos, hogy a General Motorsnak megérné egy ilyen lépés. Egyrészt konkurenciát teremtenének az Insigniának, másrészt az sem biztos, hogy a Chevrolet el tudna adni annyit a drága nagykocsiból, amennyibe a modell európai homologizációja kerülne.