A legrosszabb időpontban adta be a kulcsot az új S60-as biztonsági újdonsága: több tucatnyi kamera és újságíró előtt, az egyik hivatalos sajtóeseményen.
A forgatókönyv szerint az autóval egy kamionnak hajtottak 35 km/h-s sebességgel, és a baleset-előrejelző rendszernek az ütközés előtt állóra kellett volna fékeznie a járművet (ezt mi is próbáltuk már, akkor működött). Ahogy a videón is látható, nem pont így történt: az S60 fékezés nélkül szállt bele a kamionba. A Volvo a kísérlet előkészítésének hibájával magyarázta az esetet, és azt mondták, ha élő ember vezetett volna, valószínűleg észlelte volna a rendszer működésképtelenségét, és fékezett volna. A magyarázkodás azonban aligha segít: egy ilyen rendszert épp azért rendel meg valaki az autójába, hogy megóvja a váratlan helyzetektől, de ha nem bízhat benne 100%-ig, az jelentősen rontja az eszköz eladhatóságát.
Nem tudni, hogy a Volvo hogyan köszörüli ki a csorbát, de nem lesz könnyű: ilyen kínos esetről talán a Mercedes A osztály első generációjának felborítása óta nem hallottunk... vagy talán mégis? Az S osztály hasonló biztonsági elektronikája is lebőgött az AutoBild tesztelésén, igaz, ott még csaltak is galád módon.