Lebőgött a Volvo balesetmegelőző rendszere

2010.05.09. 15:13

A legrosszabb időpontban adta be a kulcsot az új S60-as biztonsági újdonsága: több tucatnyi kamera és újságíró előtt, az egyik hivatalos sajtóeseményen.

A forgatókönyv szerint az autóval egy kamionnak hajtottak 35 km/h-s sebességgel, és a baleset-előrejelző rendszernek az ütközés előtt állóra kellett volna fékeznie a járművet (ezt mi is próbáltuk már, akkor működött). Ahogy a videón is látható, nem pont így történt: az S60 fékezés nélkül szállt bele a kamionba. A Volvo a kísérlet előkészítésének hibájával magyarázta az esetet, és azt mondták, ha élő ember vezetett volna, valószínűleg észlelte volna a rendszer működésképtelenségét, és fékezett volna. A magyarázkodás azonban aligha segít: egy ilyen rendszert épp azért rendel meg valaki az autójába, hogy megóvja a váratlan helyzetektől, de ha nem bízhat benne 100%-ig, az jelentősen rontja az eszköz eladhatóságát.

Nem tudni, hogy a Volvo hogyan köszörüli ki a csorbát, de nem lesz könnyű: ilyen kínos esetről talán a Mercedes A osztály első generációjának felborítása óta nem hallottunk... vagy talán mégis? Az S osztály hasonló biztonsági elektronikája is lebőgött az AutoBild tesztelésén, igaz, ott még csaltak is galád módon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.