A Pekingi Autószalon lenyomta Genfet
Alig tíz év alatt nőtt ki a semmiből a kínai autóipar, de ma már a távol-keleti ország a legnagyobb összefüggő piac – a fejlődés pedig tökéletesen követhető a Pekingi Autószalon méretein.
Eddig a minden tavasszal megrendezett Genfi Autószalon számított az abszolút etalonnak: ez vonzotta a legtöbb látogatót, itt mutatták be a legtöbb újdonságot, és egyáltalán, mindenki, mindig ott volt, aki számított, még a legmélyebb válságok közepette is. Kína azonban ezen a téren is beelőzi a nyugati világot. Pekingben az idén 990 autót mutattak be, ezek közül 89 itt mutatkozott be és 65 tanulmányt állítottak ki. Összesen 780 ezren látogatták meg az eseményt – köztük 12 ezer újságíró –, így ebből a szempontból Genf már csak a második lehet a maga 692 ezer látogatójával és 11 ezer újságírójával. Igaz, a svájci városban még mindig több volt az újdonság: több mint 100 világpremiert tartottak.
Valószínű, hogy Genf egyelőre megtartja vezető szerepét a nemzetközi autókiállítások között, de Pekingben és Sanghajban ma már legalább olyan lényeges a nagy gyártók számára a részvétel, mint mondjuk Detroitban, Los Angelesben, Tokióban vagy Párizsban.