Gyárleállítás és elbocsátások a Ferrarinál

2010.05.13. 17:56

Nem fogy elég a V8-as sportkocsikból, így húzni kell a nadrágszíjon. A Ferrari mintegy 270 főt bocsát el – ami a teljes munkaerőnek közel 10%-a – és egy hétre leállítja a gyárat, ahol a motorok készülnek.

8

A probléma nem a Ferraritól ered: a Maserati modelljeiből mostanság jóval kevesebbet adnak el, mint korábban, így rövid idő alatt megteltek 4,6 literes V8-asokkal a raktárak. Így csökkenteni kell a gyár termelését, ami 120 irodai dolgozó és 150 szakmunkás elbocsátásával jár együtt. Ezen kívül a Ferrari néhány feladatot külső cégekre bíz, ami bizonyos munkahelyek áthelyeződésével jár. A komolyabb fennakadások megelőzése érdekében az elbocsátásokat – ahol lehet – korai nyugdíjazással váltja ki a Ferrari, viszont a cégvezetés ígéretet tett rá, hogy továbbra is igyekszik fennmaradó dolgozóit alkalmazottként, és nem könnyen felbontható, ideiglenes szerződésekkel foglalkoztatni.

A Ferrari durván 3000 dolgozót foglalkoztat, és 2009-ben 6250 autót állított elő, mintegy 5%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban.