Luxuskisautóval tér vissza a De Tomaso?
A márkanév tulajdonosa éppen autógyárat próbál vásárolni – egyebek közt felmerült a Fiat szicíliai üzemének megvétele is. A gyárban egy Minihez hasonló drága kisautó, illetve egy BMW X1 méretű terepjáró készülne az elképzelések szerint.
A terv elég meglepő, de messze nem példa nélküli. Az egykori De Tomaso birodalom egyik alapköve, az Innocenti például az első generációs Mini összeszerelésével foglalkozott, mielőtt 1974-ben elkészítette volna saját kisautóját – a legpaprikásabb változatokat ráadásul épp Innocenti Mini De Tomaso néven forgalmazták. Gian Mario Rossignolo, aki jelenleg a De Tomaso márka feltámasztását tervezi, persze nem rendelkezik az Innocenti márkanév jogaival, és a BMW-hez hasonlóan nem egy új népautó elkészítését tervezi, inkább viszonylag kis példányszámban gyártható prémiumtermékeket készítene.
A tervek szerint a Mini riválisának szánt kiskocsiból évente 30 ezer példány készülne, a BMW X1 olasz megfelelőjéből pedig mindössze 8000. A fejlesztés állítólag már folyik, méghozzá a Pininfarina segítségével, így valamelyik autó prototípusát a pletykák szerint már 2011 tavaszán, a Genfi Autószalonon láthatjuk majd. Az autókat állítólag nem a megszokott eljárással készítik majd: olyan típusokról volna szó, amelyek húzott alumíniumprofilokból összeállított vázszerkezetre épülnének, igen kevés alkatrészből összeállítható karosszériával. Ez a struktúra a hírek szerint lehetővé tenné, hogy az összes modell egyetlen gyártósoron készüljön, méghozzá viszonylag gyorsan és kevés költséggel.
Egyelőre persze semmi nem garantálja, hogy Rossignolo terveiből lesz is valami, hiszen az autóiparba fektetni manapság igen kockázatos vállalkozásnak tűnik, évi csaknem 40 ezer autó eladása pedig elég merész elképzelés egy olyan cég részéről, amely sem erőforrásait, sem tervezési tapasztalatait nézve nem hasonlítható a nagyobb múltú autógyártókhoz.