Jön az elsőkerekes 1-es BMW

2010.05.17. 07:17

Nemrég jelentették be hivatalosan is, hogy a BMW új kisautót tervez a következő Mini alapjaira, amelyet az 1-es alá szeretnének pozicionálni. Nagy port kavart fel, hogy a hátsókerék-hajtáshoz eddig szilárdan ragaszkodó márka fronthajtással valósítaná meg a belépő kategóriát.

BMW 1

Most rátesznek még egy lapáttal: kiszivárogtatott információk szerint 1-es jelzéssel látnák el ugyanis az új elsőkerekes ferdehátút, de közben lenne hátsókerekes 1-es is. Kicsit zavarosnak tűnik ez a stratégia, hiszen ugyanabból a típusból első- és hátsókerék-hajtású változat eddig csak kishaszonjárműveknél létezett, és ez valószínűleg nem véletlen. Elképzelhető, hogy csak a közvélemény reakcióját akarják tesztelni a müncheniek a nem hivatalos információval.

A 2013-ra tervezett legkisebb BMW azonban annak ellenére, hogy ugyanúgy 1-esnek neveznék, más kinézetet kapna, mint hátsókerekes testvére. Mivel a keresztmotoros koncepció egyik legnagyobb előnye a hatékonyabb helykihasználás, természetesen rövidebb motorháztetővel és nagyobb utastérrel fog készülni a belépő kategóriás autó, így alapjaiban más körvonalakra számíthatunk, mint a hosszmotoros változatnál – első kerékívek fölé nyúló A oszlopokról és emelt üléspozícióról szólnak a hírek.

Olyan közönséget céloz meg ezzel a márka, akik eddig nem BMW-vásárlók voltak. Olcsóbb árakat ígérnek, amelyekkel versenybe szállhatnak a következő Audi A2-essel és a hamarosan érkező Mercedes A-osztállyal. Nem tartanak attól, hogy a Minitől kannibalizálnák el a vevőket – azzal érvelnek, hogy az Audi is sikeresen árulja az A3-ast, anélkül, hogy a Golf vesztett volna népszerűségéből.

Mielőtt elhamarkodott következtetéseket vonnánk le, meg kell várnunk, hogy letisztuljon a kép. Erre pedig legkorábban jövőre kerülhet sor, mivel akkor kezdik meg az első prototípusok tesztelését.