A görcsös bizonyítási vágy nagyot üthet vissza – így történt az új Audi bevezető kampányában is.
Az A1-es csak fronthajtással készül, ami arra késztette az általában a Quattro-hajtással kampányoló reklámszakembereket az Audi belga importőrénél, hogy megpróbálják valahogy meggyőzni a közönséget a kisautó nagyszerű úttartásáról és stabilitásáról. Az autót profi kaszkadőrökre bízták, akik mellé bárki beülhetett egy körre a különleges akadályokkal megtűzdelt pályán. Az egyik kunszt egy negyedcsőre való felhajtás lett volna, és ez okozta, hogy a bemutató fordítva sült el. A sofőr rossz szögben közelítette meg az akadályt, így felborította az autót és benne az utast, aki ugyan megúszta a kalandot, de aligha vesz már Audi A1-est.
A borulás komoly öngól az Audinak: kevéssé valószínű, hogy normál körülmények között baj lenne az A1-es stabilitásával, de a gyáriak maguk teremtettek olyan feltételeket, amelyek meghaladták a típus képességeit. Így viszont az is kételkedni kezd majd, akinek korábban elég lett volna a vásárláshoz a négy karikával szembeni bizalom. Feltételezhető, hogy bármilyen más típuson is kifogott volna a rossz szögben megközelített betonrámpa, a különbség annyi, hogy a konkurencia meg sem próbálkozott effajta őrültséggel.