Városi törpe készül a Mininél?
A Toyota iQ és a Smart riválisának elkészítését fontolgatja a BMW vezetése, hogy tovább növelhesse a Mini eladásait. Már csak az a kérdés, hogy képesek lesznek-e nyereséggel gyártani egy ilyen törpét.
Állítólag egy nagyjából 3 méteres, kiváló helykihasználású és igen takarékos kisautót képzeltek el a BMW szakemberei, amelyben felhasználhatnák a nagyobb Minik főegységeit. Ezzel új piaci szegmens nyílna meg a márka előtt, és az új típus még a márka arculatához is jól passzolna, hisz az eredeti Austin Mini minden szempontból közelebb állt a mai városi szuperminikhez, mint korszerű névrokonához. A Smarténál nagyobb hossz lehetővé tenné, hogy a Toyota iQ-hoz hasonlóan 3+1 üléses legyen a kisautó, azaz nagyobb használati értéket nyújtson, mint a ForTwo, ugyanakkor vagy 70 centivel rövidebb lehet, mint a jelenlegi legkisebb Minik.
Az ötlet nem teljesen új, 1997-ben, amikor még épp csak felmerült egy új Mini elkészítésének lehetősége, bemutattak egy tanulmánypárost Mini Spiritual néven. Ezek az autók 60 lóerős, 800 köbcentis, háromhengeres motort kaptak, és csupán 700 kilogrammot nyomtak, azaz nem formatervével, hanem méreteivel, egyszerűségével és kiváló helykihasználásával idézte fel az ős-Mini karakterét. A BMW akkor úgy döntött, hogy nem folytatja a Spiritual fejlesztését, de a városi törpe-Mini könnyen lehet valami ilyesmi.
Ha a projekt zöld utat kap, először egy tanulmányt készítenek Münchenben – ez belső információk szerint akár egy éven belül bemutatkozhat –, de a sorozatgyártmány kifejlesztéséhez még akkor is minimum három év kell, ha a legtöbb főegységet már meglevő típusokból veszik át.