Leleplezték a lépcsős hátú VW Polót
Mégsem hívják Ventónak, viszont megfizethető áron kínálják a lépcsős hátú kisautót. A premiert Oroszországban tartják és ott is indul elsőként a gyártás, de nyilván többre hivatott, mint egyetlen piac meghódítására.
A Polo lépcsős hátú változatát már csak megszokásból hívjuk kisautónak, igazából egy kompakt családi szedán, amely jóval tágasabb csapott hátú rokonainál. A tengelytávját 80 mm-rel nyújtották meg, 2,55 méterre, azaz ebből a szempontból csaknem utoléri a Golfot, 4,38 méteres hosszával pedig túl is nő a nagytestvéren. A szélesség persze marad 1,7 méter, ahogy az 1,46 méteres magasság sem változott a kisebb Polo változatokhoz képest. A futómű hangolását az orosz útviszonyokhoz igazították, így a hasmagasság is 15 mm-rel növekedett. A családi Polóba a régi, 1,6 literes, 105 lóerős Volkswagen-motor kerül, ami nem egy nagy csoda, de egy ekkora karosszériával azért elboldogul. Az egyszerűség jegyében ötsebességes kézi váltó jár hozzá, bár hatfokozatú Tiptronic automatával is rendelhető, felárért.
A szedán gyártását elsőként a Moszkvától 160 kilométerre levő Kalugában indítják be, és a bemutatót is a Moszkvai Autószalonon tartják augusztusban. Az ottani Lada-árakhoz képest persze nem lesz olcsó, de a 399 ezer rubel – átszámítva 2,87 millió forint – itthon nem lenne rossz egy ilyen Volkswagenért. Arról egyelőre továbbra sincs információnk, hogy Kelet-Európába is eljut-e a típus, de az az érzésünk, 3 millió forint alatti indulóárral itthon tarolhatna vele a VW.