Az EuroNCAP három újabb autó passzív biztonságát értékelte – csak a Mazda CX-7 nem kapta meg a legjobb osztályzatot.
A hagyományos töréstesztekben az Alfa Romeo új kompaktja, a Giulietta bizonyult a legjobbnak, és nem csak a három most vizsgált autó, de a kompakt kategória összes típusa közül. A felnöttek védettségi szintjét 97, a gyermekekét 85%-ra értékelték. Az eredmény annak fényében különösen figyelemre méltó, hogy a Giulietta elődje, az Alfa 147-es annak idején csak üggyel-bajjal tudott megszerezni hármat az öt csillagból. Az 5-ös BMW hasonló fejlődést mutatott fel: az előző, alumínium-orrú kivitel csak második nekifutásra tudott négy csillagot elérni, az új modellnél talán éppen ezért figyeltek oda nagyon a passzív biztonságra: a típus 95%-ot kapott a felnőttek és 83-at a gyermekek védelmére. Még figyelemreméltóbb azonban, hogy 78%-ra értékelték a gyalogosok védelmét, ami elsősorban a balesetkor felpattanó motorháztetőnek köszönhető. A BMW ezen túl 100%-ot kapott a biztonsági felszereltségre is, ami egy prémium-modellnél nem is csoda: ezekbe az autókba gyakorlatilag minden, a fejlesztés pillanatában elérhető biztonsági berendezés bekerül.
A CX-7 régebbi konstrukció, talán ennek köszönhető, hogy gyengébben szerepelt a teszteken, mint a másik két típus. A japán szabadidő-autó négy csillaggal végzett: a felnőttek biztonságára 73, a gyermekekére 79%-ot kapott, ráadásul a gyalogosgázolási tesztje sem sikerült túl jól, itt 43% lett az eredmény.