Ez a gép ott is megdöbbenést okoz, ahol már egy Ferrarival sem lehet átütni az ingerküszöböt.
A hajmeresztő formatervű sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg először a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Később, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülő Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthető a kötődés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére időzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelső versenyautóira.
Leginkább a meghökkentő Batmobile-orr emlékeztet a régi GTR-1-re, a keskeny, csőrszerű képződménnyel középen és a jellegzetes, előrehajló légterelőkkel. Itt azonban hátul is folytatódik a különös stílus, a gömbölyded tetővel és az éles tetejű hátsó sárvédőkkel. Az összkép olyan, mintha egy 1930-as évek végi egyedi kupét kereszteztek volna egy korszerű sportkupéval. Szépnek nem neveznénk, de kétségtelenül van benne valami, ami sokak számára vonzóvá teheti.
A különös idomok nem a megszokott karbon vagy üvegszálas anyagból készültek, hanem egy REAMS fantázianevű plasztikból, amely a gyártó szerint könnyebb, mint szénszálás megfelelője, szilánkmentesen törik, nem horpad és teljes egészében újrahasznosítható. A lemezek alatt komoly sportkocsi-technika rejtőzik. A 600 lóerős és 800 Nm nyomatékú motor előre kerül, de a váltó a hátsó tengely előtt kap helyet és a hűtőradiátorok is hátra kerülnek a megfelelő súlyelosztás elérése érdekében.
Az Abruzziból állítólag pontosan 81 példány készül, ami egyfajta utalás arra, hogy a versenyváltozatot a Panoz a 81. Le Mans-i 24 óráson szeretné rajthoz állítani, 2013-ban. Az autó árát még nem árulták el, azt viszont igen, hogy Ázsiában, Európában, a Közel-Keleten, valamint Észak- és Dél-Amerikában is forgalmazni szeretnék.