Korszerű, hathengeres BMW turbómotor, klasszikus forma, alumíniumváz – a Morgan mindenből a legjobbat próbálta belezsúfolni az új sportkocsiba.
A Morgan korábban ultrakonzervatív modelljeiből tartotta fenn magát, ám a fa-acél alváz és a kézzel készített karosszéria egyre kevesebb rajongót – és ezzel vásárlót – hozott a márkának. Tíz éve az Aero 8 indította a megújulási hullámot: bandzsító első lámpáival ugyan a legfurcsább sportkocsi volt a piacon, de korszerű műszaki megoldásaival azok érdeklődését is felkeltette, akik a régimódi Morgan típusokra rá sem néztek volna. Most azonban ismét eljött az újítás ideje, és amit eddig tudunk a nyár végén bemutatkozó EvaGT-ről, az alapján meg is próbálnak mindent az apró brit cégnél, hogy tovább bővítsék azok számát, akik Porsche vagy Ferrari helyett a brit céghez mennek drága és különleges sportkocsiért.
Az új típus persze megőrzi a klasszikus Morgan-formát, már amennyire ez az előzetesként kiadott vonalrajzból megállapítható, viszont a műszaki tartalom közelebb áll az Aero 8 versenyváltozatáéhoz, mint a korábbi modellekéhez. Úgy tudjuk, a favázat nyugdíjazzák, helyette a GT3-as versenygép alumínium tartóstruktúráját alakították az utcai modell igényeihez. Bővebbre kellett szabni, mivel az EvaGT négyüléses lesz, és a BMW motorkínálatából ezúttal nem egy nyolchengeres hajtja, hanem a 335i 3 literes, 306 lóerős, biturbós hathengerese. Az 1,25 tonnás sportkocsival persze ez a motor is csodákat művel: a végsebesség 273 km/h és a 100-as tempó 4,5 másodperc alatt érhető el.
Az EvaGT-ből ebben a formájában 100 példány készül, és a Morgan már most felvesz előrendeléseket a leendő vásárlóktól 5000 angol fontos előleggel, de valószínű, hogy a típus műszaki megoldásait később az Aero 8 utódjánál is felhasználják majd.