Qt Wildcat: Dakar-hős a közútra
A Land Rover orrú Wildcat eddig elsősorban a tereprali-versenyeken bukkant fel, de itt egy utcai változat, néhány kényelmi szolgáltatással.
Ha valakinek ismerős az autó, az nem véletlen: nagyon hasonlóan nézett ki az a versenyautó, amellyel Palik László a 2004-es Dakaron bukott, és a karját törte. Akkor még Bowlernek hívták a gyártó céget – a Wildcatet azóta egy másik vállalkozás, a Qt Services készíti – de a lényeg nem változott. Land Rover orr, csövekből hegesztett könnyű vázszerkezet, egy 4 literes klasszikus Rover V8-as, masszív összkerék-hajtás és elképesztő gyorsulás. Vérbeli versenyautó, még az a 300STR változat is, amelyet pedig utcai használatra (is) terveztek. Különbség elsősorban a körítésben van: a Qt légkondicionálót, Bluetooth-kihangosítót, sztereó hifit és iPod dokkolót épít az utcai változatba, ami az ötpontos biztonsági öv szorításában is ad némi kényelemérzetet, ha nem is sokat.
Ez persze a leggyengébb, legpuhányabb Wildcat kivitel – már amennyire egy kétüléses, 5,8 másodperc alatt 100-ra gyorsuló csővázas gép puhány lehet –, a 400NSR és az 500DKR már egyértelműen csak versenyzésre való: profi technika, amely már szériakivitelben is ütőképes.