Messziről csak egy szokványos Dacia Sandero Stepwaynek látszik, pedig a Hamster egyedi különlegesség. Dízel-elektromos, összkerékhajtású és olyan takarékos, mint a legkisebb városi törpék.
A Hamsteren – a nevén kívül, ami angolul hörcsögöt jelent – nem látszik semmi különös, hacsak nem felülről nézzük. Ott azért szemet szúrhat a napelemtábla, amely az akkumulátorok töltésére szolgál. Az érdekességek zöme belül van: a hajtást egy 1,2 literes, 75 lóerős dízelmotor és egy 10 lóerős villanymotor végzi: az előbbi az első, az utóbbi a hátsó kerekeket hajtja, így a hibrid hajtáslánc egyben négykerék-hajtást is szolgáltat. Végeredményben az autó állítólag csak 99 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát ki átlagosan, ami 3,7–3,8 liter körüli fogyasztásnak felel meg 100 km-re vetítve.
A kísérleti járműről egyelőre nem tudni, hogy mennyi köze lehet a Renault, illetve a Dacia belső fejlesztési programjaihoz. A projekt a Pitesti Egyetemen folyik afféle házi projektként, de egyes források szerint a Renault nem csak az alapautó gyártmánya révén kapcsolódik a projekthez. Vannak, akik tudni vélik, hogy a prototípusból gyártásra alkalmas modellt próbálnak faragni, amely 2012-től a Dacia-kínálat része lehet.