Egyetlen típuson próbálták ki a különös stílust, de a felújított Mazda 5 lesz az utolsó is, amely a hullámzó éleket magán viseli. Talán nem is baj.
A Mazda számos tanulmányautóval etette a közönséget, mielőtt bevetette az új csodafegyvert, a Nagare-stílust. Az íves élek halmozása nem is nézett ki rosszul ezeken a prototípusokon, de a szériamodelleken sokáig nem merték kipróbálni a szokatlan koncepciót. Végül a Mazda 5-ösön bukkantak fel a hullámvonalak – az az érzésünk, nem valami szerencsés módon – és nem is lesz több ilyen modell. A magyarázat egyszerű: az ötletgazdák elhagyták a céget – Franz von Holhausen a Tesla Motorshoz, Laurens van Acker pedig a Renault-hoz távozott –, a formatervező részleg új vezetőinek viszont mások az elképzelései a vonzó karosszériát illetően.
Mi tagadás, az 5-ösön elég groteszknek is érezzük a régi formára ráillesztett hullámzó oldalfalat – egy sportkocsin vagy akár egy lendületesebb sziluettű személyautón talán kevésbé bántaná a szemünket –, viszont így ismét bizonytalan, hogy a Mazda tervezői merre veszik az irányt. A japán cég az évtized elején sikerrel tört ki a teljes arctalanságból: az első generációs 6-ost és a későbbi modelleket sokan kifejezetten a formájukért választották, míg az elődjeiket észrevenni is nehéz volt. Az utóbbi két-három évben viszont megint keresi a helyét a márka: szinte modellenként változtattak a stíluson, így a korábban egységes arculat mintha kissé szétesett volna.
Talán épp ezért most megint valami újat próbál ki a japán gyártó: ha igaz, a következő hónapokban megmutatják, hogy a tervezőcsapat új vezetői milyen irányba vinnék el a márka arculatát. Egyelőre csak az új vonalvezetés fantázianevét ismerjük, Thrusting Motionnek hívják, amit talán törtető mozgásnak fordíthatnánk a legpontosabban. Egyes hírek szerint már az idei Párizsi Autószalonon láthatjuk az új stílus első hordozóját – kíváncsian várjuk.