Coloradói menő a japán Shrek ellen
Nagy tűzijáték várható az idei Pikes Peaken, a világ leghíresebb hegyi felfutóján: az ambiciózus Rhys Millen és a címvédő Monster Tajima is rajthoz áll, persze nagy gyári pénzekből, hogy 10 perc alá szorítsák a pályarekordot.
A 19,99 kilométeres, 156 kanyart tartalmazó, 1,439 kilométeres szintkülönbségű pályát évtizedek óta ostromolják nagy gyári csapatok is. Az 1980-as évek második felében a ralipályákról kitiltott B csoportos szörnyetegek lepték el az eseményt, versenyzett itt Michele Mouton gyári Audi Quattro Sporttal és Ari Vatanen Peugeot 405 T16-ossal – ekkor kezdett felfigyelni a futamra a szélesebb közvélemény – és az utóbbi években megint feltűntek a gyári csapatok a Pikes Peak körül.
A kesztyűt Nobuhiro Monster Tajima dobta be, amikor bő nyolcszáz lóerős, Suzuki XL7 orrmintázatú, középmotoros versenygépével 2007-ben 10:01,408-as abszolút rekordot állított fel. A japán pilóta – aki főállásban a Suzuki Motorsport főnöke és 1981 óta koptatja a ralipályákat – az idén is ott lesz a rajtnál, ezúttal SX4 maszkos géppel, hogy tovább javítsa a pályarekordot, de már megvan a méltó ellenfél is. Rhys Millen a Hyundai és a Red Bull pénzén építhetett versenyautót az idei futamra. Az összenyomott Le Mans prototípusra emlékeztető, ultrakönnyű, csővázas Genesis PM580 a maga 750 lóerejével elvben elég gyors, hogy megszorítsa vagy akár meg is verje a japánt, netán 10 perc alatti időt fusson – bár ezen a versenyen tényleg rettentő sok múlik a pilóta hibátlan teljesítményén. Az idén magyar résztvevője is lesz a futamnak Antal Krisztián személyében, bár nem tudni, hogy a széria Toyota Celicából átalakított fronthajtású géppel mire lesz képes a vegyes felületű szerpentineken.
A futamot vasárnap tartják, így viszonylag hamar kiderül, mire futja a résztvevők idei erőfeszítéseiből.