Jön a V8-as super-dízel a Range Roverbe
Nem csupán apróbb változtatásokkal, kisebb ráncfelvarrásokkal várja a Range Rover a 2011-es modellévet: egy teljesen új fejlesztésű, 4,4 literes V8-as dízelmotorral szélesítik a palettát. A kedvezőbb emissziós értékek mellett ez a motor lesz az eddigi leggazdaságosabb a Range életében.
Az LR-TDV8 motor maximális teljesítménye 313 lóerő lesz, míg az elérhető legnagyobb nyomatékot 700 newtonméterben adta meg a gyár. A CO2 kibocsájtást tizennégy százalékkal, 294 g/km-ről 253 g/km-re sikerült csökkenteniük. Nem volt még ilyen gazdaságos egyetlen modell sem, állítja Phil Popham, a Land Rover vezérigazgatója: a 9,4 literes átlagfogyasztás egy ekkora autónál valóban kedvezőnek tűnik.
Nyilván nem lehet ezeket az értékeket hozni, ha az ember nagyon rálép a gázra, ilyenkor viszont 7,5 másodperc alatt fel tudunk gyorsulni 100 km/h-ra, illetve akár 205 km/h-val is száguldozhatunk – ezek az értékek minimálisan, de jobbak az eddigieknél. Az új motorhoz új váltót is fejlesztettek: ez egy elektronikusan vezérelt, a ZF 8HP70 kódnévre keresztelt nyolcsebességes automata.
A Range zászlóshajója azonban továbbra is a turbós, ötezer köbcentis V8-as benzines marad, ami a 2010-ben kifejlesztett hatsebességes automata váltóval kerül forgalomba 2011-ben. 510 lóerejével, 625 newtonméteres nyomatékával 5,9 másodperc alatt röpíti 100 km/h-ra a monstrumot.
A külsőn alig változtattak, de elérhető lesz egy optikai csomag, melyben a hűtőrács, a lökhárítók, a ködlámpák és a kipufogóvégek lesznek a megkülönböztető jegyek. Illetve, legyártanak egy mindössze 700 darabból álló exkluzív, limitált sorozatot, melynek az „Autobiography Black 40th” nevet adták.