Egy Golf is lehet feltűnő
330 lóerős és ősszkerék-hajtású, de nem ez a lényeg, hanem a fellépés: erre a Golfra odafigyelnek az utcán.
Alapul persze a legjobban tuningolható Golfot, az R-t választották a kölnituningcég, a Sport Wheels szakemberei. Így viszonylag egyszerű dolguk volt a motortuninggal: elég volt egy átprogramozott elektronika és egy átdolgozott kipufogórendszer, hogy az eredetileg 270 lóerős kétliteres turbómotor teljesítményét 60 lóerővel megemeljék, és a csúcsnyomaték 350-ről 450 Nm-re növekedjék. Ez azonban az átalakításnak csak az egyik fele: a német tuningmesterek a Golf R megjelenését is a teljesítményhez igazították. A 20 hüvelykes, vörös OZ Superleggera felnikre alig látható oldalfalú 235/30-as gumikat szerelnek, és hogy a karosszéria és a kerekek még véletlenül se érjenek össze, kőkemény KW ültetőrugó-készlet gondoskodik.
A végeredmény valószínűleg elviselhetetlenül kemény, és nagyon óvatosan kell vezetni, hogy a felniken ne keletkezzen komolyabb sérülés. Cserébe biztos, hogy mindenki felfigyel a nagykerekű Golfra, különösen ha rákerül a bemutatóautón látható matricázás is.
Az a legszebb az egészben, hogy az átalakítások külön-külön is megrendelhetők. A matricakészlet 350, a chiptuning 799 euró, azaz kifejezetten olcsók – a legdrágább a színezett felnigarnitúra, ezért bő 4000 eurót kérnek. A képen látható eredmény elérése persze nem olcsó – osszesen majdnem 8700 euró, azaz egy nagyon jó használt autó ára, míg az amúgy is drága Golf R átesik a kezelésen.