Szénszálból szövik a városi BMW-t
Münchenben már készítik az álomautót a jövő városlakóinak. Karbonszálas vázszerkezet, tisztán elektromos hajtással, hátul felfüggesztett, hatalmas ajtókkal. Megdöbbentőnek megdöbbentő, de tényleg ez lenne a jövő?
A BMW-nél láthatóan hisznek az ötlet sikerében, hiszen hatalmas bedobással, pénzt és energiát nem kímélve dolgoznak az első működő példányokon. A legnagyobb attrakció persze a karbonszálas, önhordó karosszéria. Ilyesmivel eddig még senki nem próbálkozott nagy sorozatban készülő személyautóknál, csak versenygépeket és méregdrága sportkocsikat építenek ezzel a technológiával. Nem is teljesen véletlenül: egyelőre jóval drágább, mint az alumínium karosszéria – márpedig az Audi A2-es példája mutatja, hogy egy kiskocsi annak az árát sem bírja el – és ha megsérül, lehet a kukába dobni. Nem tudjuk, hogy a BMW-nek miért éri meg ezzel a technikával próbálkozni, de nem kételkedünk benne, hogy alaposan átgondolták, mit csinálnak, mielőtt munkához láttak.
A Megacityről ezen felül annyit lehet tudni, hogy a hátsó kerekeit hajtja majd egy 150 lóerős villanymotor, amelyet 35 kWh kapacitású Li-ion akkumulátorcsomag táplál. A csúcssebesség 150 km/h, a hatótávolság 160 km, ami már épp használhatónak tűnik városon belüli szaladgáláshoz. A Megacity a hírek szerint kb. 4 méteres lesz, négyszemélyes és kétajtós – méghozzá két hatalmas ajtóval, amelyek előrefelé nyílnak, akár a Rolls-Royce kupéin.
Ha minden a tervek szerint zajlik, a Megacity 2013-ra válik gyárthatóvá, de a most fejlesztett modell csak az első lépcső. Később egy kétüléses kétajtós, és egy ötszemélyes négyajtós kivitel érkezik – az előbbi 2015-es, az utóbbi 2017-es dátummal szerepel a menetrendben.