BMW M8: csak egy álom volt?
Előkerült a BMW Giftschranknak nevezett titkos raktárából a BMW M8 prototípus. Nem véletlenül rejtegették eddig a méregszekrényben az egyedi példányt: ha gyártásba kerül, a korabeli Ferrariknak is odaverhetett volna.
A nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején a 850-es BMW igazi über-autónak számított. Futurisztikus formaterve, ultramodern műszaki megoldásai nem kis szerepet játszanak abban, hogy a márka milyen státuszt ért el mára. Az M8-assal megpiszkálhatták volna a szupersportkocsik etalonját, a Ferrarit is, de az ötletet végül elvetették, mondván: nincs piaca egy ilyen BMW-nek.
Közben sokat változott a világ. Megtudtuk, hogy akár egy X6 M-nek is lehet piaca. Ki tudja, milyen alkalomból kotorták elő a szigorúan őrzött raktárból az M8-as prototípust - mindenesetre sok BMW-rajongó sikíthat fel hisztérikusan a fotók láttán. Eddig ugyanis az volt a hivatalos álláspont, hogy létezett az autó, de bezúzták.
Jól tették, hogy nem semmisítették meg, mert nem csak csinos darabról van szó, de a technikája is érdekes. A 750-esben bevezetett, két sorhatosból összefűzött V12-es motort hat literre fúrták fel, és négyszelepes hengerfejekkel 550 lóerős teljesítményt csiklandoztak ki belőle. Pletykák szerint ezt a motort használták később a McLaren F1-ben is, de más források azt állítják, teljesen más konstrukcióról van szó. Húsz év távlatából már tulajdonképpen mindegy is - aki sajnálja, hogy nem került gyártásba, inkább örüljön, hogy megmaradt ez a példány.